استفاده از هوش مصنوعی در رستوران در پلتفورم تحویل غذا توسط DoorDash
هوش مصنوعی

استفاده از هوش مصنوعی در رستوران در پلتفورم تحویل غذا توسط DoorDash

DoorDash-launches-AI-bot

استفاده از هوش مصنوعی در رستوران ها ؟؟؟

استفاده از هوش مصنوعی در رستوران ها در ساعات اوج؟؟؟ سیستم هوش مصنوعی DoorDash با پاسخگویی خودکار به تماس‌های تلفنی ورودی، بار زیادی را را از رستوران‌ها در ساعات اوج شلوغی میتواند کم کند .

استفاده از هوش مصنوعی در DoorDash

پلتفرم خدمات تحویل غذای DoorDash، فناوری هوش مصنوعی را برای مشتریان رستوران خود به صورت یکپارچه مورد استفاده قرار داده است که این امر به معنای ارتباط مشتریان با ربات‌های مجهز به هوش مصنوعی برای سفارش غذا ، به جای کارکنان درون رستوران‌ها که مشغول تهیه غذا هستند میباشد.

به گزارش یک خبر در تاریخ ۲۸ اوت از DoorDash، سیستم سفارش‌دهی صوتی با قابلیت هوش مصنوعی پاسخگوی تماس‌های مشتریان است  که برای "اپراتورهای انتخاب شده توسط کاربر" قابل دسترسی خواهد بود.


ترجیح مشتریان به سفارش به کمک هوش مصنوعی

طبق این گزارش از  روند سفارش آنلاین رستوران در سال  ۲۰۲۳ نشان داده است که در حالی که ۲۰٪ از مشتریان ترجیح می‌دهند غذای خود را از طریق تلفن سفارش دهند، نزدیک به ۵۰٪ تماس‌های مشتری پاسخ داده نشده است - که این منجر به از دست رفتن بخش مهمی از سود برای رستوران‌ها می‌شود.

راجات شروف  رئیس بخش طراحی شرکت DoorDash گفت  "مشتریان انتظارات خیلی بیشتری از مجموعه‌های رستورانی ما دارند و در عصر تکنولوژی فعلی انتظار دارند راه‌حل‌های فناورانه مبتنی بر هوش مصنوعی از سمت رستوران را  - از جمله پشتیبانی از اپراتور تلفنی هوش مصنوعی از ما انتظار دارند".

ترکیب هوش مصنوعی و اپراتور انسانی

به گفته این بیانیه، DoorDash ترکیبی از هوش مصنوعی و اپراتورهای انسانی را ارائه می‌کند تا این رستوران مطمئن باشد که تمام تماس‌های مشتری در مدت زمان کوتاهی پاسخ داده می‌شود، که این امر  به رستوران‌ها در پاسخگویی مشتریان با افزایش تقاضا در ساعات اوج همراه بسیا میتواند کمک کند.

علاوه بر موارد ذکر شده، DoorDash  ادعا میکند که سیستم هوش مصنوعی خود قادر به ارائه تجربهٔ شخصی سفارش‌دهی به مشتریان با پاسخ به تماس‌ها به چندین زبان دنیا خواهد بود.

کمک به مشتریان در انتخاب غذا با هوش مصنوعی

لازم به ذکر است سیستم هوش مصنوعی پاسخ به مشتریان علاوه بر ثبت سفارشات مشتریان میتواند با توجه به علایق مشتری به او در انتخاب سفارش مورد نظر خود کمک کند.

نقش هوش مصنوعی در زنجیره تامین غذا

نقش هوش مصنوعی در زنجیره تامین غذا بسیار مهم و گسترده‌ای دارد و توانایی‌های آن بهبودهای قابل توجهی در این زمینه ایجاد کرده است. زنجیره تامین غذا شامل تمام مراحل تولید، فرآوری، حمل و نقل، توزیع و فروش محصولات غذایی است و هوش مصنوعی در این مراحل می‌تواند بهبود‌های زیادی را به ارمغان بیاورد. در زیر به برخی از نقش‌های مهم هوش مصنوعی در زنجیره تامین غذا اشاره می‌کنیم :

1. پیش‌بینی تقاضا: هوش مصنوعی می‌تواند با تحلیل داده‌های مختلف از جمله تاریخچه خرید، شرایط جوی، تعطیلات و رویدادهای خاص، تقاضای آینده را پیش‌بینی کند. این کار به تنظیم بهتر میزان تولید و موجودی محصولات کمک می‌کند.

2. بهبود مدیریت موجودی: هوش مصنوعی با تحلیل الگوهای فروش و تقاضا، بهبود در مدیریت موجودی دسته‌های مختلف محصولات را ایجاد می‌کند. این به کاهش هدررفت غذا و هزینه‌های مرتبط با آن کمک می‌کند.

3. بهبود کیفیت و ایمنی: هوش مصنوعی می‌تواند با استفاده از تصاویر و سیستم‌های بینایی ماشین، کیفیت محصولات را بررسی و نظارت کند. همچنین، در تشخیص مواد آلاینده یا خطرات محتمل به کار می‌رود.

4. بهبود ردیابی و تعقیب: هوش مصنوعی می‌تواند در ردیابی مراحل مختلف زنجیره تامین، از جمله مراحل حمل و نقل، استفاده شود. این کمک می‌کند تا مسیرها بهینه‌تر و امن‌تر شوند و مشکلات زمانبندی کاهش یابند.

5. پیشگیری از فساد: هوش مصنوعی می‌تواند در تشخیص نقاط ضعف و احتمال فساد در زنجیره تامین به کار رود. این باعث می‌شود تا فرصت‌های افزایش شفافیت و کاهش ریسک‌های مرتبط با تقلب‌ها فراهم شود.

6. بهینه‌سازی تولید: با تحلیل داده‌های مرتبط با عملکرد تجهیزات تولیدی، هوش مصنوعی می‌تواند بهینه‌سازی عملکرد این تجهیزات را انجام دهد و موثریت تولید را افزایش دهد.

7. شفافیت و اعتبارسنجی: هوش مصنوعی می‌تواند اطلاعات مربوط به محصولات، شرایط کشت، و فرآوری را در اختیار مصرف‌کنندگان قرار داده و فرصتی برای شفافیت و اعتبارسنجی در زنجیره تامین فراهم کند.

نتیجه گیری

استفاده از هوش مصنوعی  در رستوران یکی از کاربردهای جدید هوش مصنوعی جهت پاسخگویی کامل به مشتریان در ساعات اوج شلوغی است.

 

کامنت ها

ارسال کامنت

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند *