ریزش قیمت توکن ezETH
اخبار ارز دیجیتال

ریزش قیمت توکن ezETH

ezTH-token-price-drop

قیمت ezETH پس از پایان توزیع رایگان (ایردراپ) کاهش یافت، با این حال یک معامله‌گر از این اتفاق ضرر نکرده و سود قابل توجهی به دست آورد.

مطالعه اخبار حوزه بلاکچین و ارزدیجیتال در بلاکچین نیوز

پروتوکل توکن ezETH

پروتکل Renzo در تاریخ ۲۴ آوریل شاهد کاهش قیمت توکن اصلی خود برروی شبکه اتریوم در اکوسیستم خود بود. بر اساس داده‌های Dexscreener، قیمت این توکن در صرافی غیرمتمرکز Uniswap به طور موقت به پایین‌ترین حد ۶۸۸ دلار سقوط کرد، اما بعداً توانست به قیمت اتر (ETH) بازگردد.

به گفته تامی، تحلیلگر رمزارز ، این حادثه احتمالا به دلیل فروش گسترده پس از پایان ایردراپ فصل ۱ پروتکل Renzo رخ داده است. او در پست خود در تاریخ ۲۴ آوریل نوشت:

“احتمالاً فروش گسترده ناشی از پایان ایردراپ فصل ۱ دلیل اصلی افت قیمت است، کاربران می‌خواهند ETH خود را پس بگیرند تا در سایر پروتکل‌های توکن‌های بازسهام‌گذاری سیال (LRT) استیک کنند.”

پیشنهاد مطاله : میم کوین های رها شده سولانا


پروتکل Renzo با سرمایه 3 میلیارد دلاری

پروتکل Renzo با بیش از ۳.۳ میلیارد دلار ارزش قفل‌شده (TVL) که طی ماه گذشته ۱۲۶ درصد افزایش یافته، دومین پروتکل بزرگ بازسهام‌گذاری یا استیکینگ است. بر أساس آمار DefiLlama، Ether.fi با بیش از ۳.۹ میلیارد دلار TVL، بزرگترین پروتکل بازسهام‌گذاری سیال است.

این تحلیلگر رمزارز همچنین اشاره کرد که چنین کاهش قیمتی برای توکن‌های بازسهام‌گذاری سیال (LRT) در حال تبدیل شدن به یک مشکل بزرگ است. وی افزود:

“در مورد کاهش قیمت این توکن، این ریسکی است که باید برای همه LRTها در نظر بگیریم، حتی اگر امکان برداشت وجود داشته باشد، استخر‌های DEX همچنان می‌توانند صرفاً بر اساس عدم تعادل موقت، دچار کاهش قیمت شوند.”

به گفته این تحلیلگر، این کاهش قیمت منجر به لیکویید شدن گسترده در پروتکل‌های اهرمی مانند Gearbox و Morpho Labs شد. در این میان، «لوپرها» یا کاربرانی که بارها از LRTها به عنوان وثیقه برای دریافت اتر اهرمی استفاده می‌کنند، بیشترین ضرر را متحمل شدند.

پیشنهاد مطاله : تتر بر روی بلاکچین TON

توکن REZ

پروتکل Renzo پس از افزوده شدن توکن خود (REZ) به لانچ‌پول بایننس در ۲۳ آوریل، با استقبال بیشتری مواجه شد. این همان روزی بود که این پروتکل ایردراپ آینده خود را که باعث افت قیمت شدید شد اعلام کرد.

پروتکل Renzo، ۱۰ درصد از کل دارایی توکن خود را به ایردراپ فصل ۱ اختصاص داده است.

پیشنهاد مطاله : صرافی Clipper چیست؟

استیکینگ چیست؟

استیک کردن ارزدیجیتال به معنای قفل کردن هرنوع ارزدیجیتال در صرافی های متمرکز و غیرمترکز به منظور دریافت سود مشخص یا متغیر در یک بازه زمانی خاص است. لازم به ذکر است تا زمان إتمام استیکینگ شما نمیتوانید وجه خود را خارج کنید.

نتیجه گیری

برای سرمایه گذاری در هرپروژه کریپتوکارنسی بهتر است قبل از شروع تحقیقات کاملی را از سایت های مرجع در این حوزه انجام داده تا از خسارت های جبران ناپذیر جلوگیری کنید.


کامنت ها

ارسال کامنت

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند *