نبرد علیه ربات‌ها و هوش مصنوعی
هوش مصنوعی

نبرد علیه ربات‌ها و هوش مصنوعی

battle-against-robots-and-artificial-intelligence

فناوری‌های وب ۳ مبتنی بر بلاک‌چین می‌توانند با حذف اکانت‌های فیک و اطلاعات غلط هدایت‌شده توسط هوش مصنوعی، به نبرد علیه نبرد علیه ربات‌ها و هوش مصنوعی رفته و  فضای شبکه‌های اجتماعی را پاکسازی کنند.

مطالعه اخبار حوزه بلاکچین در بلاکچین نیوز

جنگ با ربات های هوش مصنوعی

با پیشرفت هوش مصنوعی (AI)، این فناوری فرصت‌ها و چالش‌های جدیدی را به ویژه در حوزه شبکه‌های اجتماعی به همراه می‌آورد. از یک طرف، ادغام هوش مصنوعی در تحلیل شبکه‌های اجتماعی، نحوه تعامل کسب و کارها با مخاطبان را متحول کرده و امکان ارائه محتوای شخصی‌سازی‌شده‌تر را فراهم آورده است. ۹۷ درصد از رهبران کسب و کارهاسی بزرگ بر این باورند که هوش مصنوعی و یادگیری ماشین به طور قابل توجهی توانایی شرکت‌ها را در تجزیه و تحلیل داده‌ها و بینش‌های شبکه‌های اجتماعی به طور موثرتر افزایش می‌دهد.

پیشنهاد مطالعه مقاله : بهترین کیف پول های ارزدیجیتال ریپل

ریسک های هوش مصنوعی

از طرف دیگر، هوش مصنوعی همچنین ریسک‌های جدیدی مانند ایجاد ربات‌های پیچیده و انتشار اطلاعات غلط را به همراه دارد. یک مطالعه نشان می‌دهد که در «اِن» (شبکه اجتماعی سابق توییتر)، اخبار جعلی شش برابر سریع‌تر از محتوای واقعی منتشر می‌شود و ۷۰ درصد از کاربران قادر به تشخیص تفاوت بین اخبار واقعی و جعلی نیستند.

فیس‌بوک نمونه‌ای قابل توجه است که در سال ۲۰۲۱ موفق به حذف ۶.۵ میلیارد حساب کاربری جعلی شده است. این غول شبکه‌های اجتماعی همچنین در سه ماهه چهارم ۲۰۲۳ با مقابله با ۶۹۱ میلیون حساب کاربری جعلی دیگر، اقداماتی را علیه این اکانت‌ها انجام داد.

پیشنهاد مطالعه مقاله : بهترین کیف پول های ترون (TRX)

وب ۳ راه حلی برای احراز اصالت در شبکه‌های اجتماعی

در حالی که مسئله اصالت در شبکه‌های اجتماعی سنتی همچنان یک چالش قابل توجه است، ربات‌های مبتنی بر هوش مصنوعی همچنان در سراسر اینترنت دردسرساز باقی مانده‌اند. تحقیقات نشان می‌دهد که بیش از ۴۹ درصد از ترافیک وب در سال ۲۰۲۳ ناشی از فعالیت ربات‌ها بوده است که ۳۲ درصد آن‌ها ربات‌های مخرب بوده‌اند.

در پاسخ به چالش‌های مربوط به شناسه‌های جعلی شبکه‌های اجتماعی و ربات‌های مبتنی بر هوش مصنوعی، وب ۳ با قدرت بلاک‌چین، محیطی امیدوارکننده برای ایجاد جوامع آنلاین امن‌تر و قابل اعتمادتر را فراهم می‌کند. شبکه‌های غیرمتمرکز پتانسیل افزایش کنترل و یکپارچگی کاربر را دارند و آینده‌ای را رقم می‌زنند که در آن تعاملات دیجیتال هم قدرتمندساز و هم ایمن هستند.

پیشنهاد مطالعه مقاله : بهترین کیف پول های ارزدیجیتال اتریوم کلاسیک

تعامل پایدار و اخلاقی

Phaver، یک اپلیکیشن اجتماعی وب ۳ است که برای اکوسیستم بدون مجوز و غیرقابل تغییر طراحی شدهو با مشکل هویت‌های جعلی مبارزه می‌کند. این پلتفرم به کاربران کمک می‌کند تا شهرت خود را در شبکه‌های اجتماعی غیرمتمرکز تقویت کنند و برای هر مشارکت سازنده‌ای با امتیازهای خارج از زنجیره پاداش می‌گیرند.

Phaver که توسط جوناتان لینتالا و تومي فورکويست تأسیس شده است، افرادی که در شرکت‌هایی مانند گوگل، فیس‌بوک، گلدمن ساکس و علی بابا کار کرده‌اند، یک مدل تعامل اجتماعی پایدار و اخلاقی را ارائه می‌دهد. این زوج مؤسس در حال تلاش هستند تا اکوسیستم شکسته‌شده شبکه‌های اجتماعی را از پایه با تمرکز بر مالکیت کاربر و قابلیت همکاری از طریق فناوری وب ۳، اصلاح کنند.

مالکیت بر روابط اجتماعی 

Phaver با استفاده از پروتکل لنز (Lens Protocol) که توسط پلتفرم مالی غیرمتمرکز (DeFi) آوه (Aave) ایجاد شده است، به کاربران این امکان را می‌دهد تا مالکیت روابط و تعاملات اجتماعی خود را از طریق توکن‌های غیرقابل معاوضه (NFT) به دست آورند. پروتکل لنز یک نمودار اجتماعی غیرمتمرکز است که به سازندگان محتوا اجازه می‌دهد مالکیت محتوای خود را به عنوان NFT داشته باشند.

علاوه بر لنز، Phaver از نمودارهای اجتماعی غیرمتمرکز دیگری مانند فارکستر (Farcaster)، موکاید (MocaID) و سایبرکانکت (CyberConnect) نیز پشتیبانی می‌کند. Phaver با تمام نمودارهای اجتماعی پشتیبانی‌کننده، با بهبود کنترل کاربر و فعال کردن قابلیت همکاری، اتصالات اجتماعی را امن‌تر و دائمی‌تر می‌کند.


گذری آسان به تعاملات اجتماعی وب ۳

Phaver، راه‌حلی ساده را برای ورود به پلتفرم خود ارائه می‌دهد که برای ثبت‌نام اولیه نیازی به کیف پول ارز دیجیتال ندارد. کاربران می‌توانند با استفاده از ایمیل سنتی یا ورود وب ۲ ثبت‌نام کنند که برای افراد تازه‌کار با فناوری وب ۳ مناسب است. پس از ثبت‌نام، کاربران می‌توانند بدون نیاز به دانش بلاک‌چین، یک پروفایل Phaver ایجاد کنند. Phaver همچنین برای کسانی که دارای پروفایل لنز هستند، امکان یکپارچه‌سازی آسان را در طول فرآیند ثبت‌نام فراهم می‌کند.

در برنامه Phaver، کاربران انعطاف‌پذیری بالایی برای شخصی‌سازی تجربه خود دارند. کاربران Phaver می‌توانند بر اساس علایق مختلف مشترک شوند یا سایر کاربران را دنبال کنند. در صورتی که هیچ انتخاب خاصی انجام نشود، فید به طور پیش‌فرض آخرین محتوای محبوب را نمایش می‌دهد تا کاربران جدید بتوانند مباحثات و محتوای هیجان‌انگیز را کشف کنند.

Phaver برای بهبود هرچه بیشتر تجربه شخصی‌سازی‌شده کاربران، یک سیستم پاداش منحصربه‌فرد به نام «اعتبار» (Cred) را ادغام می‌کند. کاربران می‌توانند با اتصال یک یا چند کیف پول و بر اساس فعالیت خود در پلتفرم و NFT های واجد شرایطی که در اختیار دارند، شروع به کسب اعتبار و امتیاز کنند. این امتیاز، شهرت کاربران را در پلتفرم با در نظر گرفتن مشارکت‌ها و تعاملاتشان اندازه‌گیری می‌کند. کاربران با امتیاز اعتبار بالاتر، نفوذ و اعتماد بیشتری در جامعه دارند که منجر به تشویق مشارکت مثبت و دلسرد کردن رفتارهای مخرب می‌شود.

Phaver فراتر از پاداش - امنیت و تعامل معنادار

Phaver با تکیه بر سیستم پاداش نوآورانه خود، گام‌های پیشگیرانه‌ای را نیز برای ایمن‌سازی پلتفرم در برابر دستکاری‌های هوش مصنوعی و ایجاد محتوای جعلی با معرفی اثبات شخصیت انیما (Anima proof-of-personhood) برمی‌دارد. این پلتفرم اثر انگشت صورت منحصربه‌فرد و با حفظ حریم خصوصی هر کاربر را در کیف پول کاربر ذخیره می‌کند. شرکت‌کنندگان می‌توانند کیف پول‌های خود را متصل کرده و یک اسکن چهره را برای دریافت یک NFT منحصر به فرد انجام دهند که منحصربه‌فرد بودن آن‌ها را ثابت می‌کند.

Phaver همچنین برای تعامل معنادارتر، ویژگی‌های پیشرفته‌ای مانند خرید امتیاز یا شرکت در تجربیات اجتماعی گیمی‌شده را ارائه می‌دهد. این ویژگی‌ها به سازنده پاداش می‌دهند و به «ذینفع» اجازه می‌دهند در صورت محبوب شدن پست‌های تبلیغ‌شده، پاداش کسب کنند.

حفظ تعامل کاربران

Phaver از زمان تأسیس خود به 300000 نصب منحصر به فرد برنامه، 50000 کاربر فعال هفتگی و 150 میلیون دلار ارزش NFT متصل در Phaver Cred دست یافته است. پشت این داده‌ها توانایی حفظ کاربر نهفته است، که معیاری حیاتی برای هر پلتفرم اجتماعی به شمار می‌رود. برای مثال، در کره جنوبی، کاربران به‌طور متوسط هفته‌ای شش ساعت را در Phaver می‌گذرانند و این، توانایی برنامه در حفظ تعامل کاربران را نشان می‌دهد.

Phaver همچنین برای ارتقای پلتفرم خود و گسترش دامنه دسترسی‌اش، مشارکت‌هایی را برقرار کرده است. همکاری‌های قابل توجه شامل بخش NFT گروه لوتِه (Lotte Group) در کره جنوبی و مجموعه شخصیت‌های «اسمورف‌ها» (The Smurfs) است که هر دو در حال بررسی و گسترش حضور خود در وب ۳ هستند.

Phaver از طریق چندین ابتکار استراتژیک، برای تثبیت جایگاه خود در فضای رسانه‌های اجتماعی وب ۳ آماده است. این پلتفرم قصد دارد با افزودن پشتیبانی از نمودارهای اجتماعی غیرمتمرکز اضافی مانند سایبرکانکت و فارکستر، یکپارچه‌سازی چند پروتکلی را بهبود بخشد.

تسهیل ورود به وب ۳ و چشم‌اندازی برای آینده‌ای امن و اصیل

Phaver همچنین با ارائه امکان خرید امتیاز از طریق خریدهای درون برنامه‌ای، در حال آماده شدن برای تغییر فرآیند جذب کاربران جدید با پیشینه وب ۲ است. Phaver با ساده‌سازی ورود به فضای وب ۳ و تبدیل آن به روندی به آسانی دانلود و تعامل با یک برنامه سنتی، قصد دارد دسترسی به این فضا را آسان‌تر کند.

علاوه بر این، Phaver به توسعه امتیاز اعتماد اختصاصی خود ادامه خواهد داد و آن را برای پوشش طیف وسیع‌تری از معیارهای اجتماعی گسترش می‌دهد. در عین حال، این پلتفرم در حال بررسی معرفی موضوعات دارای محدودیت NFT است که دارندگان منتخب توکن‌های غیرقابل تعویض را برای بحث‌های اختصاصی و فرصت‌های شبکه‌سازی گرد هم می‌آورد.

Phaver آینده‌ای را متصور می‌شود که در آن کاربران بتوانند بدون ترس از مواجهه با محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی یا ربات‌ها، آزادانه در شبکه‌های اجتماعی غیرمتمرکز مشارکت کنند. این پلتفرم با اجرای نوآوری‌هایی مانند پلتفرم اثبات شخصیت انیما و امتیاز اعتبار، به دنبال کاهش خطرات ناشی از تهدیدات هوش مصنوعی و ایجاد تجربه‌ای آنلاین اصیل‌تر و قابل اعتمادتر است.

حمایت از پلتفرم‌های کاربر محور که امنیت، اصالت و مشارکت جامعه را در اولویت قرار می‌دهند، به توسعه اکوسیستم ارزهای دیجیتال و وب ۳ کمک خواهد کرد. با توسعه فناوری‌های وب ۳، تعاملات اصیل‌تر و امن‌تر امکان‌پذیر خواهد شد.


کامنت ها

ارسال کامنت

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند *