حذف لایک از توییتر
هوش مصنوعی

حذف لایک از کریپتو x

Remove-likes-from-twitter-x

ایلان ماسک قصد دارد تا گزینه لایک و بازنشر در پلتفرم X را طی «چند هفته آینده» از بخش تایم‌لاین حذف کند. برخی بر این باورند که این تغییر می‌تواند به کاهش پست‌های «کشاورزی تعامل» در این پلتفرم کمک کند - موضوعی که احتمالا برای کریپتو ایکس (Crypto X) چندان ناآشنا نیست.

مشاهده اخبار بلاکچین در بلاکچین نیوزپیپر

حرکت جدید ایلان ماسک در توییتر

طبق گفته‌ی یکی از مهندسان نرم‌افزار ایکس، این پلتفرم شبکه اجتماعی ممکن است طی «چند هفته آینده» گزینه‌های لایک و بازنشر را از بخش تایم‌لاین کاربران حذف کند.

الیس دِریسکال، مهندس نرم‌افزار ایکس، در پستی که در تاریخ 29 آوریل منتشر کرد، گفت: «خود من روی این تغییر کار نمی‌کنم، اما کارمندان هنوز در حال تست داخلی (داگ‌فودینگ) آن هستند. این قابلیت احتمالا طی چند هفته آینده به تدریج برای کاربران فعال خواهد شد و ممکن است تا آن زمان، شکل ظاهری و تجربه‌ی کاربری (UX) آن تغییر کند.»

یک ویدیو دمو از رابط کاربری (UX) منتشر شده بود که منوی بازشونده‌ای را نشان می‌داد که در آن گزینه‌های لایک و بازنشر در یک منوی جداگانه در صفحه اصلی قرار داشتند. این ویدیو در ابتدا توسط کریستوفر استنلی، مدیر بخش پرداخت‌های ایکس، به اشتراک گذاشته شده بود.

دِریسکال خاطرنشان کرد که ویدیوی به اشتراک گذاشته شده توسط استنلی در واقع فقط منوی «بیشتر» است و لزوما نماینده کل رابط کاربری برای کاربران ایکس نیست. او گفت که عملکرد اصلی رابط کاربری جدید شامل «حرکات ساده» خواهد بود.

او افزود: «لایک کردن باید به همان اندازه سریع باشد. پاسخ دادن باید سریع‌تر باشد.»

پیشنهاد مطالعه : بلاکچین راه‌اندازی پورتال Web3 گوگل کلود

مشاهده تعداد لایک ها در ایکس

لازم به ذکر است که کاربران ایکس همچنان قادر خواهند بود تعداد لایک‌ها و بازنشرهای هر پست را مشاهده کنند، اما برای دیدن این معیارها باید به صورت جداگانه روی هر پست کلیک کنند.

استنلی اضافه کرد که رابط کاربری جدید شامل تعامل کاربران با پست‌ها از طریق «نگه داشتن طولانی و سپس کشیدن به گزینه مورد نظر» خواهد بود، چیزی که به گفته‌ی او «شبیه به رابط کاربری یک بازی ویدیویی» است.

اینستاگرام در سال ۲۰۲۱ به‌عنوان بخشی از تلاش برای کاهش نگرانی‌های مربوط به سلامت روان در این برنامه، تعداد لایک‌های عمومی (که با شکل قلب نمایش داده می‌شدند) را از اپلیکیشن خود حذف کرد. هدف این اقدام، کاهش رقابت بر اساس لایک در بین کاربران جوان‌تر این پلتفرم شبکه اجتماعی بود.

با این حال، ایکس هنوز توضیح ملموسی در مورد حذف گزینه‌های لایک ارائه نکرده است - به جز چندین اظهارنظر از استنلی که به تمرکز بیشتر ویژگی‌های جدید بر ارتقای رابط کاربری (UX) و نمایش هرچه بیشتر محتوا در صفحه اشاره می‌کردند.

پیشنهاد مطاله : کاربرد هوش مصنوعی در دیفای چیست؟

نظرات کاربران توییتر در مورد حذف لایک

برخی از حساب‌های کاربری در ایکس پیشنهاد کردند که این مدل جدید می‌تواند به تمرکز بر محتوای واقعی پست‌ها کمک کند و از انتشار پست‌هایی که صرفا بر جلب توجه کاربر تمرکز دارند، جلوگیری کند.

در همین حال، منتقدان بر این باورند که این قابلیت جدید می‌تواند به پلتفرم شبکه اجتماعی کمک کند تا محتواهایی را که مورد تایید تیم‌های داخلی آن‌هاست، بدون اینکه کاربران دلیلی برای ترند شدن آن محتوا بیابند، در معرض دید قرار دهد. این رویکرد شباهت‌هایی به عملکرد اینستاگرام و تیک‌تاک دارد.


کامنت ها

ارسال کامنت

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند *