راه‌اندازی پورتال Web3 گوگل کلود
بلاکچین

راه‌اندازی پورتال Web3 گوگل کلود

Setting-up-the-Google-Cloud-Web3-portal

رونمایی اخیر گوگل کلود از یک پورتال Web3 با ابزارهای تست‌نت، شامل مجموعه داده‌های بلاکچين و منابع آموزشی برای توسعه‌دهندگان، واکنش‌های متفاوتی را در صنعت کریپتو به دنبال داشته است.

مطالعه اخبار بلاکچین در بلاکچین نیوزپیپر

پورتال Web3 گوگل کلود 

گوگل کلود یک پورتال Web3 جدید با منابعی برای توسعه‌دهندگان بلاکچین معرفی کرده است که شامل مجموعه داده‌ها و آموزش‌هایی درباره‌ی ایجاد توکن‌های غیرمثلی (NFT) می‌شود. با این حال، استقبال از این اقدام در صنعت ارزهای دیجیتال متفاوت بوده است.

فیلیپ گایگر، نایب رئیس بازاریابی محصول در شرکت آنچِینِد، در پستی که در ۲۵ آوریل منتشر کرد، گفت: «پشتیبانی از بیت‌کوین و لایتنینگ به‌صورت محلی وجود ندارد؟ به نظر می‌رسد نادیده گرفتن مهم‌ترین ارز دیجیتال یک اشتباه است.»

مارتی‌پارتی، یک معامله‌گر رمزارز ، در تاریخ ۲۶ آوریل به ۸۰,۷۰۰ دنبال کننده‌ی خود گفت: «تحت‌تأثیر گوگل قرار نگرفتم، آن‌ها بسیار عقب هستند.»

پیشنهاد مطالعه : تفاوت معامله کراس و ایزوله در ترید ارزدیجیتال

واکنش مثبت به پورتال Web3

در همین حال، برخی دیگر واکنش مثبت‌تری به راه‌اندازی پورتال Web3 نشان دادند. ایوآبی فِستو، بنیانگذار آزمایشگاه‌های میتروپلاس، در پستی که در ۲۵ آوریل منتشر کرد، پورتال Web3 را به عنوان یک «منبع جامع» توصیف کرد.

پیشنهاد مطالعه : ارز دیجیتال رن (REN) چیست

دسترسی جامع به همه چیز در پورتال Web3

طبق وب‌سایت این پورتال، توسعه‌دهندگان می‌توانند به مجموعه‌ای از محصولات دسترسی داشته و توکن‌های تست‌نت را برای استقرار و آزمایش برنامه‌های غیرمتمرکز (dApp) خود در شبکه‌های آزمایشی Sepolia و Holesky اتریوم دریافت کنند.

این پورتال همچنین دارای یک برنامه‌ی آموزشی با آموزش‌هایی در مورد توسعه‌ی NFT، اجرای برنامه‌های Web3 و نحوه‌ی ایمن‌سازی دارایی‌های دیجیتال با محاسبات چند طرفه (MPC) است.این اقدام پس از چندین تحول اخیر گوگل در حوزه‌ی Web3 صورت می‌گیرد.


گسترش امکانات کریپتویی گوگل

بنابر جدیدترین تحولات، گوگل قابلیت‌های خود را برای امکان جستجوی موجودی کیف پول در بلاکچین‌های مختلف مانند بیت‌کوین، آربیتروم، آولانچ، آپتی‌میسم، پالیگان و فانتوم گسترش داده است.

در ابتدای سال ۲۰۲۴، گوگل سیاست‌های خود را برای اجازه‌ی تبلیغ برخی محصولات کریپتو در موتورهای جستجوی اصلی، از جمله صندوق‌های قابل معامله‌ی ارز دیجیتال بیت‌کوین (ETF)، به‌روزرسانی کرد.

به نظر می‌رسد گوگل در سال گذشته بر ایجاد مشارکت‌ها برای راه‌اندازی پورتال در سال جاری تمرکز کرده است.

پیشنهاد مطالعه : ارز دیجیتال جاست (just) چیست ؟

ادغام انبار داده های گوگل

در اکتبر ۲۰۲۳، انبار داده‌ی BigQuery گوگل کلود با MultiversX ادغام شد که به پروژه‌‌ها و کاربران Web3 کمک می‌کند تا از تجزیه و تحلیل داده‌های قدرتمند و ابزارهای هوش مصنوعی درون اکوسیستم گوگل کلود، اطلاعات ارزشمندی به دست آورند.

تنها یک ماه قبل از این درویداد، در سپتامبر ۲۰۲۳، BigQuery گوگل ۱۱ شبکه‌ی بلاکچین دیگر را به انبار داده‌ی خود اضافه کرد.

شبکه‌های جدید شامل آولانچ، آربیتروم، کرونوس، تست‌نت گورلی اتریوم، فانتوم، نیر، آپتی‌میسم، پولکادات، شبکه‌ی اصلی پالیگان، تست‌نت مومبای پالیگان و ترون بودند.


کامنت ها

ارسال کامنت

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند *