هاردفورک اتریوم میتواند کلیدهای خصوصی گمشده را بازگرداند
اخبار ارز دیجیتال

هاردفورک اتریوم میتواند کلیدهای خصوصی گمشده را بازگرداند

Ethereum-hard-fork-can-restore-lost-private-keys

هارد فورک بعدی اتریوم می‌تواند به افرادی که کلیدهای خصوصی را از دست داده اند کمک کرده و دارایی های خود را با الگوریتم خاصی بازیابی کنند .

ارائه بروزترین اخبار بلاکچین در بلاکچین نیوزپیپر

بازیابی کلید خصوصی پس از هاردفورم اتریوم

پس از هارد فورک Pectra کاربران اتریوم ممکن است با تشکر از ویژگی جدید "بازیابی اجتماعی" به عنوان یک بخش از بهبود پیشنهادی اتریوم (EIP) 3074 که قرار است اجرا شود دیگر نگران از دست دادن عبارت‌های امنیتی خود نباشند.

پس از هارد فورک بعدی اتریوم کاربران با ابزار بازیابی اجتماعی کلیدخصوصی ابتدا باید تمام دارایی‌های خود را به یک قرارداد فراخواننده انتقال دهند، که این قرارداد در آینده تمام معاملات را برای کاربر انجام می‌دهد.

پیشنهاد مطالعه : رد شدن ETF اتریوم در ماه می

ارتقاء EIP-3074 اتریوم

ارتقاء EIP-3074 توسط توسعه‌دهنده هسته اتریوم، تیم بایکو، در یک پست توییتر وی  در تاریخ 11 آوریل تایید شد.

در ارتقاء EIP-3074 اتریوم، ویژگی‌های جدیدی به کیف‌پول‌های معمولی اتریوم (حساب‌های مالکیت خارجی) اضافه می‌شود که شامل توانایی بازیابی دارایی‌هاست، که توسط تحقیقگر بنیاد اتریوم، "دوموتی"، در یک پست وبلاگ در تاریخ 25 مارس توضیح داده شده است.

با این حال، برای استفاده از ابزار بازیابی اجتماعی، کاربران باید ابتدا از طریق یک امضای دیجیتال مالکیت دارایی‌های خود را به یک قرارداد فراخواننده انتقال دهند ، که در آینده معاملات و تمامی فرآیندهای مالی  کاربر را به نماینده خود انجام می‌دهد.

زمانی که مالکیت دارایی های کاربر به قرارداد هوشمند منتقل شد، این قرارداد با امضای دیجیتال به کاربر این امکان را می‌دهد که اگر عبارت امنیتی را از دست دهد یا فراموش کند همچنان کاربران بتوانند دارایی‌های خود را بازیابی کند.


پیشنهاد مطالعه مقاله : ماینینگ بیتکوین برای همه با وب 3

ویژگی AUTH امضای کاربر

بازیابی دارایی های کاربران به وسیله پیاده‌سازی "AUTH" و "AUTHCALL" opcodes امکان‌پذیر خواهد شد، که ابداع کننده این ویژگی  در یک پست در تویتر در 11 آوریل روند این الگوریتم راتوضیح داده است.

ویژگی AUTH امضای کاربر و درخواست مورد نظر را بررسی می‌کند و اطمینان حاصل می‌کند که به درستی توسط مالک اصلی امضا شده است. سپس AUTHCALL قرارداد مقصد را فراخوانی می‌کند تا فرآیند را انجام دهد اما کاربر را به عنوان مالک معرفی می‌کند به جای قرارداد هوشمند.

اما دوموتی، نگرانی‌هایی را در رابطه با بازیابی دارایی ها ارائه کرد  که اگر کاربران دارایی‌های خود را به یک قرارداد فراخواننده مخرب واگذار کنند، ممکن است دارایی‌های افراد توسط این قرارداد خالی شوند، اگرچه او همچنین انتظار دارد که بعد از آپگرید Pectra چندین قرارداد فراخواننده کاملاً تأیید شده و جهت جلوگیری از هرگونه کلاهبرداری توسط چندین سازمان مختلف کاملاً مورد بازبینی در دسترس قرار بگیرد.

پیشنهاد مطالعه : ارتباط دارک وب و ارزهای دیجیتال

بازیابی میلیاردها دلار ارز دیجیتال

در سال های گذشته تخمین زده شده است که میلیاردها دلار ارز دیجیتال سرگردان وجود دارد که متلعق به کاربرانی است عبارت‌های امنیتی خود را فراموش کرده یا از دست داده‌اند.

در همین حال، یکی از مزایای اصلی EIP-3074 این است که کاربران نیازی به هیچ اتریوم دیگری برای ارسال معاملات در کیف‌پول خود ندارند ، زیرا شرکت پشت قرارداد فراخواننده می‌تواند به صورت پیش‌پرداخت این هزینه را پرداخت کند.


نتیجه گیری

هاردفورک اتریوم همواره یکی از مهم ترین رویدادها برای این ارزدیجیتال و بازار کریپتو است اما قابلیت بازگردانی ارزدیجیتال با از دست دادن عبارات امنیتی امری نگران کننده برای سواستفاده افراد سودجو از این ویژگی است.

کامنت ها

ارسال کامنت

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند *