اصلاح پروتکل V4 وام دهی DeFi Aave
اخبار ارز دیجیتال

اصلاح پروتکل V4 وام دهی DeFi Aave

Aave-DeFi-Lending-Protocol-V4-modification

استودیو Aave ، شرکت پشتیبان پلتفرم وام‌دهی غیرمتمرکز (دیفای) Aave ، پیشنهاد ارتقا و توسعه پروتکل خود را به عنوان بخشی از نقشه راه پنج ساله ارائه کرده است.

مطالعه اخبار بلاکچین روز دنیا در بلاکچین نیوزپیپر

پروتکل V4 وام دهی DeFi Aave

در تاریخ ۱ می، این پلتفرم دیفای یک پیشنهاد حاکمیتی برای دریافت بازخورد جامعه در مورد ارتقاء پروتکل ,وام دهی V4 به نسل بعدی خود یعنی نسخه ۴ معرفی کرد.

این پیشنهاد همچنین شامل «بروزرسانی‌ها و ارتقاءهای بزرگ» در شبکه Aave ، یک لایه نقدینگی بین زنجیره‌ای، استقرارهای لایه ۱ غیر از ماشین مجازی اتریوم (EVM) و یک «هویت بصری کاملاً جدید» می‌شود.

نسخه ۴ Aaveبر روی یک «معماری کاملاً جدید» ساخته خواهد شد و شامل یک «لایه نقدینگی یکپارچه» برای امکان ادغام بهتر ویژگی‌هایی مانند استخرهای ایزوله، ماژول‌های ریسک و استیبل‌کوین بومی خود یعنی GHO خواهد بود.

سایر ویژگی‌های پیشنهادی شامل نرخ بهره‌ای است که می‌تواند به طور خودکار بر اساس شرایط بازار و با استفاده از اوراکل‌های داده چین‌لینک (Chainlink) تنظیم شود.

پیشنهاد مطالعه : عرضه اولیه صرافی یا IEO چیست؟

کاهش هزینه کارمزد

همچنین پیشنهاد شد که کارمزد این سیستم برای تعدیل هزینه‌های پلتفورم بر اساس پروفایل‌های ریسک وثیقه و همچنین خزانه‌ها و حساب‌های هوشمند برای مدیریت ساده‌تر موقعیت‌های کاربران ارائه شود.

پیشنهاد مطالعه : ساختار ارزدیجیتال فایل کوین چیست؟


استیبل کوین GHO

بخشی از این پیشنهاد بر روی استیبل‌کوین الگوریتمی Aaveیعنی GHO متمرکز بود که در جولای ۲۰۲۳ راه‌اندازی شد، اما در مقایسه با رقبایی مانند تتر (USDT) و یو‌اس‌دی کوین (USDC) با ارزش بازار ۴۹ میلیون دلاری، ماهی کوچکی در این اقیانوس به حساب می‌آید.

پیشنهادات مرتبط با GHO شامل بهبود موتور لیکوییدشن  مانند پاداش‌های لیکوییدشن متغیر و لیکوییدشن‌های «نرم»، به همراه یکپارچه‌سازی بهتر GHO مانند گزینه‌هایی برای کسب بهره است.

همچنین، یک مکانیزم  اضطراری برای سناریوهای خروج GHO از پگ (ثبات با دلار) به عنوان بخشی از این به‌روزرسانی بزرگ پیشنهاد شد.

این پیشنهاد در حال حاضر در فاز «آزمایشی و رای گیری» قرار دارد که پیش از رأی‌گیری زنجیره‌ای، نشانگر نظر مثبت یا منفی جامعه است.

پیشنهاد مطالعه : ارزدیجیتال پکس گلد (PAXG) چیست؟

انتشار نسخه نهایی تا 2025

این طرح، جدول زمانی توسعه‌ای را از تکمیل تحقیقات در سه‌ماهه دوم ۲۰۲۴ تا انتشار کامل نسخه ۴ تا اواسط ۲۰۲۵ ترسیم می‌کند.

استودیو Aaveدرخواستی برای گرنت با بودجه ۱۵ میلیون GHO و ۲۵۰۰۰ توکن stkAAVE، به ارزش تقریبی ۱۷ میلیون دلار برای اجرای سال اول برنامه سه ساله ارائه کرده است.

طبق داده‌های DefiLlama، Aaveسومین پروتکل بزرگ دیفای با مجموع ارزش  حدود ۱۰ میلیارد دلار است.

توکن بومی AAVE در زمان نگارش این متن با قیمت ۸۲.۳۵ دلار معامله می‌شد که در مقایسه با هفته گذشته ۹ درصد کاهش یافته است. این توکن همچنان نسبت به بالاترین قیمت تاریخی خود یعنی ۶۶۰ دلار سه سال پیش، ۸۷.۶ درصد افت کرده است.


کامنت ها

ارسال کامنت

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند *