کاهش بی سابقه قیمت NFT های میمون
اخبار ان اف تی

کاهش بی سابقه قیمت NFT های میمون

Unprecedented-decline-in-the-price-of-monkey-NFT

قیمت پایه مجموعه توکن‌های غیرمثلی (NFT) میمون‌های خسته، به پایین‌ترین سطح خود در دو و نیم سال گذشته رسید.

مطاله اخبار حوزه بلاکچین

کاهش عجیب قیمت NFT میمون

قیمت پایه کلکسیون «کلاب قایق بادبانی میمون‌های خسته» (BAYC) که یکی از شناخته‌شده‌ترین مجموعه‌های NFT است، در حال حاضر به ۱۱.۱ اتریوم رسیده است که کاهش ۹۰ درصدی نسبت به دوران اوج بازار پر رونق NFT به شمار می‌رود.

طبق داده‌های وبسایت «قیمت پایه NFT»، کف قیمت این مجموعه در حال حاضر پایین‌ترین میزان خود از آگوست ۲۰۲۱ را تجربه می‌کند و تنها با یک سقوط ۵۰ درصدی از ابتدای ماه مارس، به نزدیک قیمت پایه تک رقمی رسیده است.

این پروژه توکن‌های غیرمثلی که توسط آزمایشگاه یوگا (Yuga Labs) پشتیبانی می‌شود، در آوریل ۲۰۲۱ راه‌اندازی شد. این بدان معناست که قیمت پایه فعلی NFTهای این مجموعه، همان قیمتی است که چهار ماه پس از راه‌اندازی در آن قرار داشت.

پیشنهاد مطالعه : ارز دیجیتال STMX چیست؟


اوج قیمت کلکسیون  nft میمون

کاهش قیمت کلکسیون مذکور از اوج ۱۲۸ اتریومی که در اول ماه می ۲۰۲۲ ثبت شده بود، بخشی از افت کلی محبوبیت توکن‌های غیرمثلی مرتبط با هنر دیجیتال در کل این صنعت به شمار می‌رود.

با این حال، لازم به ذکر است که برخی از NFTهای BAYC همچنان با قیمتی به مراتب بالاتر از قیمت پایه به فروش می‌رسند. قیمت پایه با در نظر گرفتن پایین‌ترین قیمت یک NFT خاص در یک مجموعه خاص محاسبه می‌شود.

برای مثال، BAYC #۸۳۰ ماه گذشته به قیمت ۵۰۴.۳ اتریوم (که در آن زمان معادل ۱.۹۲ میلیون دلار بود) فروخته شد و چندین مورد کمیاب دیگر نیز طی روزهای اخیر با قیمتی بالاتر از ۳۰ اتریوم معامله شده‌اند.

پیشنهاد مطالعه : ریزش قیمت بیت‌کوین منجر به لیکویید شدن ۲۵۶ میلیون دلاری

کاهش قیمت بزرگترین مجموعه NFT جهان

بزرگترین مجموعه NFT از نظر ارزش کل بازار، یعنی «کریپتوپانک‌ها» (CryptoPunks) نیز با کاهش قیمت پایه مواجه شده است، اما این کاهش تنها معادل ۶۴ درصد بوده است.

در همین حال، فعالان این حوزه همچنان در حال بحث و بررسی درباره امکان بازگشت توکن‌های غیرمثلی مرتبط با هنر دیجیتال هستند.

شی خای وی، یکی از بنیانگذاران «لونگ‌هش ونچرز» (LongHash Ventures) در گفتگو با کوین‌تلگراف (Cointelegraph) اظهار داشت که NFTهای هنر دیجیتال «هرگز به تنهایی و صرفا به عنوان پروژه‌هایی مستقل خلق نشده‌اند» و تیم‌های پشت آن‌ها باید ادغام این توکن‌ها با بخش‌های دیگر صنعت بلاکچین را برای ایجاد کاربردی بهتر در نظر بگیرند.

وی توضیح داد: «ایجاد شور و اشتیاق بدون داشتن چشم‌اندازی واضح از برند و محصولات واقعی پشت آن، بسیار دشوار است.»

با این حال، وی افزود که NFTها همچنان می‌توانند برای پروژه‌های مبتنی بر بلاکچین که اقتصاد درون بازی را ادغام می‌کنند و مالکیت NFT را ارائه می‌دهند، تبدیل به پروژه ای جذاب و درآمدزا شوند.

وی گفت: «اگر از قبل یک چشم‌انداز فوق‌العاده واضح داشته باشید، کار بسیار ساده‌تر می‌شود. در این صورت، شما یک بازی، یک زیرساخت، یک زنجیره، یک بازار و در نهایت یک جامعه اولیه از پذیرندگان اولیه دارید که از پروژه شما حمایت می‌کنند.»

پیشنهاد مطالعه : کاهش علاقه به سولونا با افت قیمت

کامنت ها

ارسال کامنت

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند *