میم کوین ۳۲۸ تریلیون دلاری سولونا
اخبار ارز دیجیتال

میم کوین ۳۲۸ تریلیون دلاری سولونا

The-328-trillion-dollar-Solona-meme-coin

یک میم‌کوین (memecoin) بر بستر سولانا با ارزش بازار خیره‌کننده ۳۲۸ تریلیون  دلار به تیتر اخبار تبدیل شده است.

مشاهده جدیدترین اخبار بلاکچین در بلاکچین نیوز

میم کوین کلاهبرداری سولونا

با وجود هشدارهای فراوان مبنی بر عدم امکان فروش این توکن، کاربران ارز دیجیتال همچنان به ارسال سرمایه به این پروژه که به نظر می‌رسد یک کلاهبرداری از نوع Honeypot است، ادامه می‌دهند.

این میم‌کوین گمنام که بر بستر بلاکچین سولانا فعالیت می‌کند، با حدود ۱۰۰۰ هولدر (نگهدارنده) به طرز عجیبی به عنوان دارایی با بالاترین ارزش بازار دنیا شناخته شده است. اما مشکل کجاست؟ این پروژه یک Honeypot کلاهبرداری است و امکان فروش توکن‌های آن وجود ندارد.

پیشنهاد مطالعه : عوامل تاثیرگذار در رشد ارزهای دیجیتال

میم کوین BONKKILLER

این میم‌کوین Honeypot که با نام BONKKILLER شناخته می‌شود، در تاریخ ۲۹ آوریل راه‌اندازی شد و در ۲۴ ساعت گذشته حجم معاملاتی حدود ۴.۶ میلیون دلار را به ثبت رسانده است. بر اساس داده‌های پلتفرم تحلیل بلاکچین Birdeye، بیش از ۹۰ درصد از کل توکن‌ها در اختیار سازنده آن قرار دارد.

متاسفانه، بسیاری از سرمایه‌گذارانی که این میم‌کوین را خریداری کرده‌اند، به سرعت متوجه شدند که امکان انتقال هیچ‌کدام از آن‌ها وجود ندارد. دلیل این امر، اعمال محدودیت «اختیار فریز» توسط توسعه‌دهنده است که به آن‌ها امکان جلوگیری از انتقال توکن‌ها را می‌دهد.

پیشنهاد مطالعه : مقایسه LUNA با AAVE

پلتفرم SolanaFloor

پلتفرم خبری سولانا‌فلورا (SolanaFloor) که بر روی اخبار بلاکچین سولانا تمرکز دارد، در تاریخ ۲۹ آوریل در پستی اعلام کرد: «[BONKKILLER] یک توکن کلاهبرداری و Honeypot، با اقدام توسعه‌دهنده برای مسدودسازی حساب‌های هولدرها و جلوگیری از فروش توکن‌ها، از ارزش بازار ۱۰۰ تریلیون دلار عبور کرد.»


Honeypot چیست؟

Honeypot نوعی کلاهبرداری است که با وعده سود زیاد، سرمایه‌گذاران را جذب می‌کند اما در نهایت امکان فروش توکن‌ها را از آن‌ها سلب می‌کند.

برای درک بهتر ارزش بازار ۳۲۸ تریلیون دلار، بر اساس داده‌های وب‌سایت Worldometer، ۳.۲۸ برابر کل تولید ناخالص داخلی جهان (که رقمی معادل ۱۰۰ تریلیون دلار است) می‌باشد.

«thirteen» یکی از علاقه‌مندان به توکن‌های غیرمثلی (NFT) بود که به این نکته اشاره کرد که ارزش واقعی این میم‌کوین با چنین پشتوانه مالی (فیات) تاییدی ندارد و در صورتی که هولدرها امکان فروش توکن‌ها را نداشته باشند، معیار ارزش بازار بی‌معناست.

پیشنهاد مطالعه : روش های کلاهبرداری در ارز دیجیتال

خرید عجیب هلدرها؟؟؟؟؟

با وجود هشدارهای مکرر پلتفرم‌های مختلف در رابطه با ماهیت کلاهبرداری Honeypot این پروژه، داده‌های Birdeye نشان می‌دهد که تریدرها همچنان به خرید توکن‌های BONKKILLER ادامه می‌دهند.

طبق داده‌های درون-زنجیره‌ای (on-chain data)، سازنده این پروژه همچنین ۱.۶۲ میلیون دلار را در ۱۱ تراکنش از قربانیان دزدی کرده است.

BONKKILLER تنها نمونه‌ای از یک میم‌کوین است که با تکنیک‌های Rug Pull یا Honeypot، کاربران ساده‌لوح را فریب می‌دهد.

نظر کوین گراف

تحقیقات کوین‌تلگراف (Cointelegraph Magazine) نشان می‌دهد که از هر شش میم‌کوین روی Base سولونا یکی کلاهبرداری است یا ویژگی‌هایی شبیه به آن دارد. همچنین این تحقیق بیان می‌کند که ۹۱ درصد از میم‌کوین‌های مورد بررسی، حداقل یک آسیب‌پذیری امنیتی داشته‌اند.


کامنت ها

ارسال کامنت

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند *