توقف خروج سرمایه از ETF بیتکوین
اخبار ارز دیجیتال

توقف خروج سرمایه از ETF بیتکوین

Stop-withdrawals-from-Bitcoin-ETFs

پس از مدتی خروج سرمایه از ETF بیتکوین بالاخره هاوینگ بیتکوین باعث توقف خروج سرمایه از ETF بیتکوین شد.

مطالعه اخبار بلاکچین روز دنیا

ورودی سرمایه به ETF بیتکوین

پنج مورد از ۱۰ صندوق ETF  قابل معامله بیتکوین ، ورودی خالص مثبتی را درست قبل از رویداد هاوینگ بیت کوین ثبت کردند و این پس از پنج روز متوالی خروج سرمایه از این صندوق‌ها بود. استراتژی‌های سرمایه‌گذاری در سراسر جهان، با پیش‌بینی افزایش ارزش بازار پس از هاوینگ، پیشنهاد می‌کردند بیت کوین به سبدهای سرمایه‌گذاری فعلی اضافه کنید. بازار صندوق‌های قابل معامله در بورس بیت کوین نیز این استراتژی را دنبال کرده و به روند خروج سرمایه‌ای که از ۱۲ آوریل شروع شده بود، پایان داد.

پیشنهاد مطالعه : تریدینگ ویو(tradingview) چیست؟

عدم مشارکت نهنگ ها

طبق داده‌های Farside، صندوق‌های قابل معامله در بورس بیت کوین ایالات متحده، به دلیل عدم مشارکت اکثر بازیگران بازار کریپتو، برای پنج روز متوالی بین ۱۲ تا ۱۸ آوریل این صندوق ها مقدار قابل توجهی خروج سرمایه را تجربه کرد. خروج سرمایه عمدتاً به صندوق ETF بیت کوین گری اسکیل (GBTC) نسبت داده می‌شود که از ژانویه، زمانی که کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) صندوق‌های قابل معامله در بورس مبتنی بر بیت کوین فیزیکی را تأیید کرد، شاهد خروج سرمایه بوده است.

با این حال، در ۱۹ آوریل، پنج مورد از ۱۰ صندوق قابل معامله در بورس تایید شده، ورودی خالص مثبتی را ثبت کردند که خروج سرمایه از GBTC را تحت الشعاع قرار داد و در مجموع ۳۰.۴ میلیون دلار به بازار وارد کردند.

پیشنهاد مطالعه : چرا فقط 21 میلیون بیت کوین وجود دارد؟

خروج سرمایه 50 میلیون دلاری

خروج سرمایه سنگین ۴۷.۶ میلیون دلاری از GBTC (۴۵.۸ میلیون دلار) بشدت سنگین بود اما ورودی صندوق ETF   بیت کوین (FBTC) (۱.۸ میلیون دلار) خروجی صندوق گری اسکیل را جبران کرد، صندوق بیت کوین فیزیکی ETF  (FBTC) درست قبل از شروع رویداد هاوینگ بیت کوین، ۵۴.۸ میلیون دلار سرمایه جذب کرد.


ورود سرمایه به صندوق های ETF بیتکوین

سایر صندوق‌هایی که ورود سرمایه نسبتا خوبی را داشتند عبارتند از: صندوق قابل معامله در بورس بیت کوین بیت‌وایز (BITB) با ۴.۹ میلیون دلار، صندوق قابل معامله در بورس بیت کوین ARK 21Shares (ARKB) با ۱۲.۵ میلیون دلار، صندوق قابل معامله در بورس بیت کوین گلکسی Invesco (BTCO) با ۳.۹ میلیون دلار و صندوق قابل معامله در بورس بیت کوین فرانکلین (EZBC) با ۱.۹ میلیون دلار.

پیشنهاد مطالعه : کیف پول نرم افزاری ارزدیجیتال یا کیف پول داغ چیست؟

آخرین هاوینگ بیت کوین

آخرین هاوینگ بیت کوین در ۱۱ مه ۲۰۲۰ رخ داد، زمانی که این دارایی تقریباً ۸۵۰۰ دلار ارزش داشت. با این حال، طبق داده‌های Cointelegraph Markets Pro و TradingView، کاهش بعدی عرضه بیت کوین، ارزش آن را در طول چهار سال به حدود ۶۵۰۰۰ دلار افزایش داد.

بلوک ۸۴۰,۰۰۰ام بیت کوین که چهارمین رویداد هاوینگ بیت کوین را در ساعت ۱۲:۰۹ صبح به وقت هماهنگ جهانی در ۲۰ آوریل آغاز کرد، به دلیل تقاضای بالا، کارمزد تراکنش‌های شبکه را به طور موقت افزایش داد.


کامنت ها

ارسال کامنت

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند *