شروع فعالیت قانونی بایننس در هند
اخبار ارز دیجیتال

شروع فعالیت قانونی بایننس در هند

Start-of-Binance-legal-activity-in-India

صرافی ارز دیجیتال جهانی بایننس، مجوز ارائه خدمات خود در هند را از یک نهاد تنظیم مقررات مالی هند به نام واحد اطلاعات مالی (FIU) دریافت کرده است.

مطالعه اخبار حوزه بلاکچین در بلاکچین نیوز

مطالعه اخبار ارز دیجیتال 

بایننس دومین صرافی ارزدیجیتال در هند

این تاییدیه اخیر، بایننس را پس از کوینکس (KuCoin) به دومین صرافی ارز دیجیتال خارجی تبدیل می کند که مجوز فعالیت در هند را دریافت می کند.

طبق گزارشی که در کوین‌دسک منتشر شده است، ویوک آگروال، رئیس FIU، اعلام کرد که بایننس اکنون یک نهاد ثبت شده در است.

صرافی‌های بایننس و کوینکس در میان تقریباً ده صرافی ارز دیجیتال خارجی بودند که در دسامبر ۲۰۲۳ اخطار عدم رعایت قوانین را دریافت کردند. وزارت امور مالی هند طی ۱۵ روز پس از اخطار، به بخش فناوری اطلاعات خود دستور داد تا در اواسط ژانویه ۲۰۲۴ دسترسی به URLها و اپلیکیشن‌های موبایل این پلتفرم‌های ارز دیجیتال را در هند مسدود کند.

صرافی‌های Huobi، Kraken، Gate.io، Bittrex، Bitstamp، MEXC Global و Bitfinex نیز اخطار عدم رعایت قوانین را دریافت کردند.

پیشنهاد مطالعه : مقایسه بیت کوین و سولانا


ممنوعیت صرافی های ارزدیجیتال در هند

پس از ممنوعیت، چندین پلتفرم ارز دیجیتال برای دستیابی به مجوز FIU و ارائه خدمات خود به مشتریان هندی با نهاد تنظیم مقررات هند همکاری خود را آغاز کردند. در حالی که کوینکس و بایننس توانستند راه خود را به جلو پیداکنند، صرافی‌هایی مانند OKX و بیت‌استمپ خدمات خود را در این کشور تعطیل کرده‌اند.

اگرچه گزارش‌های ثبت‌نام FIU امروز منتشر شد، کوین‌تلگراف در هفته سوم آوریل گزارش داد که بایننس احتمالا پس از پرداخت جریمه ۲ میلیون دلاری برای عدم رعایت قوانین، به هند بازخواهد گشت.

پیشنهاد مطالعه : اسیلاتور (Oscillator) چیست؟

مالیات سنگین ارزدیجیتال در هند

پس از اینکه هند مالیات سنگین ۳۰ درصدی بر سود ارز دیجیتال و ۱ درصد مالیات کسر منبع در هر تراکنش ارز دیجیتال اعمال کرد، بسیاری از سرمایه‌گذاران هندی برای دور زدن سیستم مالیاتی به صرافی‌های ارز دیجیتال خارجی روی آوردند. طبق گزارش‌ها، بایننس در اوج فرار مالیاتی، ۹۰ درصد از کل حجم معاملات را از معاملات هند به خود اختصاص داده است.

با وجود داشتن یک بازار پررونق ارز دیجیتال و با تمایل اکثر صرافی‌های بزرگ ارز دیجیتال برای ورود به این کشور، هند به دلیل اعمال مالیات و عدم شفافیت مقررات، در دنیای بزرگ ارز دیجیتال بسیار ضعیف عمل کرده است. بخش قابل توجهی از معامله‌گران ارز دیجیتال و کسب‌وکارهای متمرکز بر ارز دیجیتال هند به خارج از کشور نقل مکان کرده‌اند، در حالی که معدود صرافی‌های ارز دیجیتالی که باقی مانده‌اند به دلیل نبود امکانات بانکی و قوانین منسجم همچنان برای جلب اعتماد سرمایه‌گذاران تلاش می‌کنند.

پیشنهاد مطالعه : تفاوت های بین IDO و ICO در کریپتوکارنسی


کامنت ها

ارسال کامنت

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند *