قربانیان کلاهبرداری بیتکوین چین خواستار بازگشت سرمایه خود از انگلیس
اخبار ارز دیجیتال

قربانیان کلاهبرداری بیتکوین چین خواستار بازگشت سرمایه خود از انگلیس

Bitcoin-scam-want-their-money-back-from-the-UK

قربانیان کلاهبرداری بیتکوین در چین می‌خواهند خواستار بازگشت $4.3 میلیارد بیت‌کوین ضبط شده توسط پلیس انگلیس به مال باختگان هستند. مقامات انگلیسی وقتی در سال 2021 به خانه‌ای که توسط لاندرها اجاره شده بود، حمله کردند 61،000 بیت‌کوین را پیدا کردند.

بروزترین اخبار بلاکچین در بلاکچین نیوزپیپر

کلاهبرداری بیتکوین

قربانیان یک طرح کلاهبرداری سرمایه‌گذاری بیتکوین که توسط یک شرکت الکترونیکی در چین ایجاد شده بود، قصد دارند $4.3 میلیارد بیت‌کوین را با کمک دولت انگلیس که به وسیله پول آن‌ها خریده شده بود، برگردانند. گروهی که قربانیان کلاهبرداری را نمایندگی می‌کند، گزارش می‌دهد که یک نامه به وزارت امور خارجه بکین فرستاده و از آن خواسته است با دولت انگلیس مذاکره کند تا بیت‌کوین‌های ضبط شده را بازیابی کند.

این مبالغ از طریق یک طرح سرمایه‌گذاری $6.2 میلیاردی صورت گرفته توسط فناوری الکترونیکی تیانجین لانتیان گروی از سال 2014 تا 2017 دزدیده شده است. گروهی از مردم چین با وزارت امنیت عمومی چین تماس گرفته و اعلام کرده است که تقریباً 2500 امضا از قربانیان این کلاهبردرای جمع آوری شده و قصد دارند آن‌ها را به هر دو وزارتخانه چین و اینگلیس ارائه دهند.


پیشنهاد مطالعه : اثبات سهام کاندید شده (NPos) چیست؟

نامه مال باختگان کلاهبرداری بیتکوین چین

قربانیان کلاهبرداری بیتکوین  در نامه خود از دولت چین خواسته است که با دولت انگلیس همکاری کند و مدارکی را ارائه دهد که از مالکیت بیت‌کوین مال باختگان توسط آنها محافظت شود. در این نامه ذکر شده است: "ما نمی‌خواهیم، و هرگز موافقت نخواهیم کرد، با وضعیتی که بیت‌کوین‌ها توسط انگلیس ضبط شود و به ما برگردانده نشود."

سکوت دولت انگلیس

دولت انگلیس در رابطه با این که چگونه با بیت‌کوین‌های ضبط شده در این مورد برخورد خواهد کرد اظهار نظر خاصی نکرده است.

پیشنهاد مطالعه مقاله : Wear to Earn یا لباس دیجیتال چیست؟

دستگیری کلاهبردار اصلی بیتکوین توسط انگلیس

مقامات انگلیسی بعد از اینکه کارکمد مهمانداری سابق، جیان ون، تلاش کرد تا با خریدن یک قصر به ارزش $30 میلیون با بیت‌کوین پول‌ها ی کلاهبرداری خود را استفاده کند، این رمزارزهارا را ضبط کردند. زمانی که ون نتوانست منبع پول را توضیح دهد خرید وی با شکست مواجه شد. این امر منجر به یک تحقیق از سوی مقامات قضایی انگلیس شد که در یک حمله به خانه جیان ون در سال 2021 به اوج خود رسید. در آن زمان، پلیس 61،000 بیت‌کوین را در ملکی که توسط ون و رئیسش، ژیمین قیان، مظنون اصلی طرح کلاهبرداری سرمایه‌گذاری اجاره شده بود، پیدا کرد.

پیشنهاد مطالعه : شاخص مصرف انرژی بیت کوین چیست؟

تایید پول شویی

جیان ون به سه اتهام از پول‌شویی میان اکتبر 2017 و ژانویه 2022 متهم شد. در حالی که او تمام اتهامات خود را رد کرد، دادگاه جیان ون را در تاریخ 20 مارس متهم پول‌شویی اعلام کرد.


کامنت ها

ارسال کامنت

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند *