ممنوعیت ماینینگ بیت کوین با هزینه 200 میلیون دلاری در پاراگوئه
اخبار ارز دیجیتال

ممنوعیت ماینینگ بیت کوین با هزینه 200 میلیون دلاری در پاراگوئه

Bitcoin-mining-ban-at-cost-200-million-in-Paraguay

اقتصاد پاراگوئه ممکن است هر سال بیش از ۲۰۰ میلیون دلار از دست بدهد اگر قانون‌گذاران کشور قانون تازه معرفی شده را برای ممنوعیت ماینینگ بیت کوین در کشور تصویب کنند.

ارائه بروزترین اخبار بلاکچین در بلاکچین نیوز

ضرر 200 میلیون دلاری  ممنوعیت پیشنهادی ماینینگ بیت‌کوین در پاراگوئه 

ماینینگ بیت‌کوین به عنوان یکی از اصلی ترین کمک های اقتصادی در دولت پاراگوئه محصوب میشود.اقتصاد پاراگوئه ممکن است هر سال بیش از ۲۰۰ میلیون دلار در صورت تایید قانون ممنوعیت ماین بیتکوین توسط قانون‌گذاران که به تازگی مطرح شده است از دست بدهند.

قانون‌گذاران این کشور در تاریخ ۴ آوریل پروژه بیلی را معرفی کردند، بر طبق این قانون ماینرهای بزرگ بیتکوین میزان زیادی از برق مصرفی کشور را استفاده کرده و در شبکه تامین برق کشور تاثیر منفی میگذارد. اگر قانون ممنوعیت مایننیگ بیتکوین تصویب شود، این ممنوعیت ۱۸۰ روز تا اجرایی شدن فاصله دارد و پس از این زمان شاید شرکت تولد برق بتواند انرژی کافی را تامین کند.

پیشنهاد مطالعه : بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری بلند مدت

هزینه بر بودن ممنوعیت ماینینگ بیتکوین

ممنوعیت ماینرهای قانونی در منطقه می‌تواند برای کشور آمریکای جنوبی بشدت هزینه‌بر باشد، به نقل از هم‌موئیند هشلبز ماینینگ و استراتژیست ماینینگ سرشناس یاران ملروود که به تازگی با Cointelegraph صحبت کرده است فتند:

" با فرض این که در کشور ۵۰۰ مگاوات از برق کشور توسط ماینرهای قانونی استفاده شود که هر کیلووات‌ساعت از هزینه‌های تولید و انتقال به مردم حدود پنج صدم دلار هزینه بر است، ممنوع کردن ماینینگ بیت‌کوین ممکن است بیش از ۲۰۰ میلیون دلار در سال برای پاراگوئه هزینه داشته باشد، "

ملروود  همجنین گفت : ماینینگ بیت‌کوین تا این لحظه "یک مشارکت مردمی و مثبت در تراز تجاری پاراگوئه" ارائه داده است و امری غیرقابل حذف است.


مجوزهای شرکت های ماینینگ

شرکت‌های ماینینگ بیت‌کوین در حال حاضر نیاز دارند که به صورت قانونی فرآیند خود را ثبت کرده و از وزارت صنعت و بازرگانی پاراگوئه مجوزهای لازم را دریافت کنند.

اگرقانون ممنوعیت ماینینگ بیتکوین تصویب شود، این بیل امرمیتواند تأثیرگذارترین بازیگر صنعت پاراگوئه شود، از این رو شرکت ماراتون دیجیتال هلدینگ‌هاست در نوامبر گذشته شروع به استقرار ۲۷ مگاوات تجهیزات در اطراف نیروگاه برق آبی ایتاپو کرده است.

پیشنهاد مطالعه : چگونه ارز دیجیتال بخریم

سد ایتایو مرکز ماینینگ بیتکوین

سد ایتاپو به عنوان یک مرکز محبوب برای ماینرها تلقی شده است، زیرا همه نیازهای برق محلی پاراگوئه را تأمین کرده و مقدار زیادی از برق اضافی را برای بهره‌برداری توسط ماینرهای بیتکوین باقی می‌گذارد.

این برق اضافی تا کنون به صورت پیوسته به قیمت‌های پایین به برزیل صادر شده است. با این حال، ملروود اشاره کرد که ماینرهای بیت‌کوین در چند ماه اخیر با قیمت‌های کمی بیشتر از قیمت صادراتی این برق را استفاده میکنند و این امری مثبت جهت اقتصاد پاراگوئه است.

قطعی برق توسط ماینرهای بیتکوین

لازم به ذکر است قانون‌گذاران می‌گویند که تا به امروز با بیش از ۵۰ مورد  قطعی تأمین برق مرتبط با ماینرهای رمزارز غیرقانونی از فوریه تاکنون در کشور وجود داشته است.

اداره ملی برق کشور تخمین می‌زند که هر عملیات ماینینگ رمزارز موجب آسیب‌ها و ضررهایی نزدیک به صد هزارلارد شده و کل ضررهای سالیانه در منطقه آلتو پارانا - جایی که نیروگاه برق ایتاپو قرار دارد - ممکن است تا 60 میلیون دلار نیز باشد.

پیشنهاد مطالعه مقاله : شبکه اتریوم erc20

ماینینگ بیتکوین در قزاقستان

موقعیت مشابهی برای ماینرهای بیتکوین قبلاً در قزاقستان رخ داد، که در نهایت منجر به سخت‌گیری دولت قزاقستان در این صنعت و اخراج ماینرهای غیرقانونی از کشور شد.


کامنت ها

ارسال کامنت

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند *